Monday 27 June 2011

STIMULATHERAPY

STIMULATHERAPY adalah sejenis terapi rangsangan  ke atas 14 saluran dan 395 titik tenaga pada tubuh mengikut prinsip keseimbangan Yin Yang. Konsep asas Stimulatherapy adalah untuk mengekalkan kesihatan tubuh badan melalui keseimbangan pengaliran tenaga kepada organ-organ penting dalam tubuh seperti peparu, jantung, limpa, hati, ginjal dan sebagainya.

Tubuh kita dijadikan oleh Allah S.W.T mempunyai satu keupayaan yang ramai orang tidak sedar dan jarang disyukuri iaitu keupayaan untuk mengubati dirinya sendiri secara semula jadi. Contoh paling jelas adalah apabila kita luka. Luka tersebut akan sembuh secara sendiri selepas diberikan rawatan yang bersesuaian dengan izin Allah S.W.T. Begitulah halnya jika kita mengidap penyakit-penyakit tertentu.

Ubat sebenar bagi apa jua penyakit adalah keupayaan tubuh untuk mengubati dirinya sendiri secara semula jadi. 


Stimulatherapy menekankan bahawa sesuatu penyakit berlaku apabila aliran tenaga pada 14 saluran utama terhalang pada titik-titik tertentu. Ini menyebabkan aliran tenaga yang tidak seimbang mengalir pada organ-organ penting dalam tubuh. Hal ini jika dibiarkan berterusan, boleh menyebabkan sesuatu organ itu hilang fungsi. Proses ini  akan melalui empat peringkat di mana setiap peringkat mempunyai tanda amaran atau simtom tertentu.

Melalui rangsangan  ke atas 14 saluran dan 395 titik tenaga pada tubuh, Insyallah, Stimulatherapy akan membantu mengembalikan keupayaan semula jadi tubuh untuk mengubati dirinya sendiri kerana melalui kaedah urutan & “acupressure” dapat membantu tubuh mencapai tahap aliran tenaga yang seimbang.



No comments:

Post a Comment